نویسنده فیلم نامه ((غرش شیر)) که اثرش توسط موسسه فرهنگی و هنری اوج با نام  فیلم ((پرویزخان )) به سرقت ادبی رفته است طی اظهارنامه ای رسمی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر ارشاد محمدمهدی اسماعیلی و معاونت سینمایی ارشاد محمد خزایی خواستار توقیف این فیلم و خروج ان از اکران نوروزی ۱۴۰۳ […]

نویسنده فیلم نامه ((غرش شیر)) که اثرش توسط موسسه فرهنگی و هنری اوج با نام  فیلم ((پرویزخان )) به سرقت ادبی رفته است طی اظهارنامه ای رسمی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر ارشاد محمدمهدی اسماعیلی و معاونت سینمایی ارشاد محمد خزایی خواستار توقیف این فیلم و خروج ان از اکران نوروزی ۱۴۰۳ شد. در این اظهارنامه اشاره شده است که در صورت عدم رسیدگی و استنکاف از این خواسته کلیه عواقب مادی و معنوی و خسارات ناشی بر عهده وزرات فرهنگ و  ارشاد اسلامی و شخص وزیر و معاونت سینمایی بصورت تضامنی خواهد بود.

متن اظهارنامه به شرح ذیل است:

مخاطب محترم مطابق ماده ۱۵۶ قانون آیین دادرسی مدنی، موارد ذیل رسماً و قانوناً به شما ابلاغ می‌شود:

باسلام احتراماً به استحضار مي رساند :

مشتکی عنهم ( علی ثقفی- عطا پناهی موسسه اوج) مبادرت به ساخت فیلم سینمایی با عنوان (( پرویزخان )) نموده اند که متاسفانه این اثر با سرقت ادبی فیلمنامه اینجانب صورت گرفته است. اثر خلق شده توسط اینجانب ابتدا در بانک فیلمنامه خانه سینما مورخ۲۹/۱۱/۱۳۹۶ به شماره ۲۱۵۷۷۶  با نام ((مثل یک سرباز)) ثبت گردید .در پی اعلام شورای پروانه ساخت طی نامه شماره ۲۴۲۵۵۶/۹۷ مورخه ۲۲/۰۲/۱۳۹۷  نیاز به اصلاحات داشت. در نهایت پس از اخذ پروانه ساخت مورخ ۲۵/۰۴/۱۳۹۷ با شماره ۲۸۴۷۸۴/۹۶/۱۵۴  صادر گردید.زدر زمان پیش تولید به دلیل بروزاغتشاشات ۱۳۹۸ و سپس  بیماری کرونا تا سال ۱۴۰۰ تولید فیلم علی رغم تمرینات بازیگران متوقف شد در این وقفه از موسسه اوج و فارابی تقاضای کمک کردم لیکن مذاکرات به نتیجه نرسید و پس از آن با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم از آنجایی که به عنوان مدیر روابط عمومی ستاد عدالت و کرامت در حال کار بودم فرصت ساخت نیافتم. در سال ۱۴۰۰ با تغییرات اعلامی از سوی موسسه اوج کتاب ((غرش شیر)) شماره شابک ۱۳ رقمی: ۹۷۸۶۲۲۹۸۸۶۲۳۶ منتشر نمودم تا در فرصت مناسب با جذب سرمایه کار ساخت را شروع کنم.

متاسفانه مدیران اوج با خیانت در امانت همان نسخه اولیه فیلمنامه را که به ایشان ارایه نمودم و به بهانه این که پرویز دهداری توده ای بوده و برای اوج ساخت چنین فیلم هایی امکان پذیر نیست رد کرده بودند با نام ((پرویزخان )) امسال تولید نموده اند و قصد دارند در اکران نورورزی آن را به نمایش بگذارند از آنجایی که این اثر مطابق اسناد تقدیمی مطعلق به اینجانب می باشد به جهت اینکه آسیب مادی و معنوی شدیدی به اینجانب وارد شده است از شما تقاضا دارم تا تعیین تکلیف وضعیت شکایت اینجانب از اکران این فیلم ممانعت بفرمایید و ضمن ابطال پروانه نمایش آن دستور توقیف را صادر فرمایید.  با استناد مواد ۴و ۲۳و ۲۷ قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان تعقیب کیفری مشتکی عنهم و صدور حکم مبنی بر محکومیت ایشان  در حال انجام است.

در پایان به استحضار می رساند که در صورت عدم رسیدگی و صدور دستور توقف اکران در نوروز ۱۴۰۳ توسط آن وزیر محترم- وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت سینمایی کلیه عواقب و خسارت های مادی و معنوی به اینجانب مقصر و مسئولیت تضامنی خواهید داشت.

اظهارنامه توقیف فیلم پرویزخان

  • نویسنده : فاطمه عبدالمحمدی