نویسنده کتاب “غرش شیر” علیرضا مفتخری مظاهری که در سال ۱۳۹۳ فیلمنامه «مثل یک سرباز» را به ثبت رسانید و مجوزهای مربوطه جهت ساخت این اثر را نیز دریافت نمود.بعدها این اثر به «غرش شیر» تغییر یافت .  پرویز خان به تهیه‌کنندگی عطا پناهی و کارگردانی علی ثقفی  محصول سال ۱۴۰۲ است. این اثر سینمایی […]

نویسنده کتاب “غرش شیر” علیرضا مفتخری مظاهری که در سال ۱۳۹۳ فیلمنامه «مثل یک سرباز» را به ثبت رسانید و مجوزهای مربوطه جهت ساخت این اثر را نیز دریافت نمود.بعدها این اثر به «غرش شیر» تغییر یافت .

 پرویز خان به تهیه‌کنندگی عطا پناهی و کارگردانی علی ثقفی  محصول سال ۱۴۰۲ است. این اثر سینمایی با محتوای تیم ملی فوتبال ایران و تغییرات عمده ای که بازیکنان جوان و بی نام و نشان وارد تیم ملی شدند و یک مربی کنار رفته که تیم را بازسازی کرد نوشته شد.فیلم پرویزخان که در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور یافت بر اساس این فیلمنامه ساخته شده است و بدون در نظر گرفتن اجازه از نویسنده سرقت ادبی انجام داده است.

بخش هایی از مصاحبه علیرضا مفتخری مظاهری درباره فیلمنامه «غرش شیر»:

من در جشنواره زمانی که زمزمه های فیلم آمد بیوگرافی “فیلم پرویز” را خواندم و دل در دلم نبود که ای کاش قاف به قاف کتاب را کار نمی کردند.

ای کاش کتاب را کار می کردند با این کار فیلمنامه را خراب کردند.

با این کار آبروی تیم ملی را بردند. اول اینکه فیلمنامه را خراب کردند دوم اینکه آقایونی که می گفتند سیاست را وارد فوتبال نکنیم بدتر به آن دامن زدند.

قطعا به مراجع قضایی شکایت خواهم کرد و مالکیت معنوی این کار را پیش خواهم برد.

به من می گویند سازمان اوج را خراب نکن درحالی که سازمان اوج باید تحقیق می کرد.

چرا سازمان اوج و فارابی فیلمنامه ی من را رد کردند؟

صحبت من با تهیه کننده و کارگردان فیلم است وگرنه عوامل فیلم مزد زحمات کاری را که به آن ها محول شده دریافت کردند.