عنوان پاویون ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز برگرفته از مصرع شعر معروف سعدی است. به گزارش شاینانیوز، محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران در حساب ویراستی خود نوشت: «پاویون رسمی ایران با عنوان «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند» با آثاری از هنرمندان تراز اول کشورمان، آقایان عبدالحمید قدیریان، […]

عنوان پاویون ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز برگرفته از مصرع شعر معروف سعدی است.

به گزارش شاینانیوز، محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران در حساب ویراستی خود نوشت: «پاویون رسمی ایران با عنوان «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند» با آثاری از هنرمندان تراز اول کشورمان، آقایان عبدالحمید قدیریان، غلامعلی طاهری، کاظم چلیپا، مرتضی اسدی و مصطفی گودرزی در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴ حضور می‌یابد. هنرمندان دیگری در حوزه آینه‌کاری، واقعیت مجازی و هنر چیدمان به ارائه بهتر آثار کمک می‌کنند.»

مدیرکل هنرهای تجسمی پیشتر با اشاره به حضور هنرمندان ایرانی در رویدادهای بین‌المللی گفته بود: در سال ۱۴۰۳ هنرمندان تجسمی ایران در رویدادهای بزرگ بین‌المللی همچون دوسالانه هنر ونیز و اکسپوی ژاپن حضور پیدا خواهند کرد.

خراسانی‌زاده همچنین از تدوین آئین‌نامه اجرایی برگزاری اکسپوها و حراجی‌ها در اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ خبر داده بود.

به گفته وی پیش‌نویس «سند ملی هنرهای تجسمی» هم آماده شده است و ابتدا باید به تصویب کمیته تخصصی برسد، سپس در شورای هنری مطرح شود و در نهایت در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تصویب قرار گیرد.