قسمت سوم آشنایی با فیلم های جشنواره فیلم فجر به گزارش فاطمه عبدالمحمدی و ستاره کوشا خبرنگاران اختصاصی شاینا  داستان برخی فیلم های جشنواره ۴۲ فیلم فجر برای علاقمندان سینمای ایرلن منتشر می گردد. آبی روشن بابک خواجه پاشا کارگردان نوظهوری که بحث خانواده از دغدغه‌های اوست، امسال «آبی روشن» را به پشتیبانی اوج ساخته […]

قسمت سوم آشنایی با فیلم های جشنواره فیلم فجر به گزارش فاطمه عبدالمحمدی و ستاره کوشا خبرنگاران اختصاصی شاینا  داستان برخی فیلم های جشنواره ۴۲ فیلم فجر برای علاقمندان سینمای ایرلن منتشر می گردد.

آبی روشن
بابک خواجه پاشا کارگردان نوظهوری که بحث خانواده از دغدغه‌های اوست، امسال «آبی روشن» را به پشتیبانی اوج ساخته است.نگارش فیلمنامه «آبی روشن» را امیر ابیلی‌ و داوود گنجوی برعهده داشته اند.

آسمان غرب
محمد عسکری یک سوژه  از جنگ تحمیلی را دستمایه ساخت اثر کرده است. ماجرای دلاوری‌های شهید شیرودی سال‌هاست که تمایل سینماگران را برای تصویر کردن قصه‌های این خلبان شجاع برانگیخته است هر بار، اما مانعی بر سر راهش بود.
«آسمان غرب» فیلم جنگی اکشنی که در لوکیشن‌های متعدد استان کرمانشاه فیلمبرداری شده است و در تولیدش فارابی و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز سهیم بوده‌اند.

«صبح اعدام»
برشی از لحظات پایانی زندگی طیب حاج رضایی و اسماعیل رضایی است که در پی قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ محکوم به اعدام شدند. داستان این فیلم در فاصله زمانی ۵ تا ۶:۳۰ صبح این روز روایت می‌شود.بهروز افخمی کارگردان این اثر است.

«پرویز خان»
اولین تجربه کارگردانی علی ثقفی است، فیلمی درباره یکی از مربیان بزرگ فوتبال که تصمیماتش همواره برای فوتبال دوستان و البته بازیکنان این ورزش حیرت‌انگیز بوده است، فوتبال دوستان دهه ۴۰ و ۵۰ پرویز دهداری را به خوبی به یاد دارند، مربی‌ای که یک الگوی ورزشی و اخلاقی به شمار می‌آید و همیشه اخلاق را بر ورزش مقدم می‌دانست.

«احمد»
امیرعباس ربیعی کارگردان این اثر است.فیلمی درباره زلزله بم که بالغ‌بر ۵۰ هزار نفر را به کام مرگ کشاند، بسیاری را مجروح و عده‌ای را آواره کرد. زلزله‌ای که حالا ۲۰ سال از وقوعش می‌گذرد، اما همچنان می‌شود تبعاتش را در زندگی شهروندان این شهر دید.

«دو روز دیرتر»
ششمین فیلم اصغر نعیمی به شمار می‌رود، سازمان پشتیبانی کننده‌اش روایت فتح است و با نگاهی طنز به مساله جمعیت و فرزندآوری می‌پردازد.

  • نویسنده : فاطمه عبدالمحمدی _ ستاره کوشا