تقدیم اجرای «پروانه و یوغ» به بهمن فرمان‌آرا و تمدید مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» از جمله رودیداهای هنری است. به گزارش شاینا، بهمن فرمان‌آرا، کارگردان پیشکسوت سینما، شب گذشته، یکشنبه (۲۱ خرداد) با حضور در مجموعه تئاتر شهر به تماشای نمایش «پروانه و یوغ» به نویسندگی محمد چرم‌شیر […]

تقدیم اجرای «پروانه و یوغ» به بهمن فرمان‌آرا و تمدید مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» از جمله رودیداهای هنری است.

به گزارش شاینا، بهمن فرمان‌آرا، کارگردان پیشکسوت سینما، شب گذشته، یکشنبه (۲۱ خرداد) با حضور در مجموعه تئاتر شهر به تماشای نمایش «پروانه و یوغ» به نویسندگی محمد چرم‌شیر و کارگردانی امیرمحمد دشت‌گلی نشست.

به نقل از مدیر رسانه پروژه، گروه اجرایی نمایش «پروانه و یوغ» اجرای شب گذشته خود را به بهمن فرمان آرا تقدیم کرد.

این تهیه‌کننده، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و هنرپیشه پیشکسوت سینمای ایران در سال ۱۳۹۳ با نمایش «مردی برای تمام فصول» نوشته رابرت بولت به مدت ۹۰ شب کارگردانی تئاتر را در تالار وحدت تجربه کرد.

«پروانه و یوغ» دومین اثر نمایشی امیرمحمد دشت‌گلی است که امیرحسین سرداریان، یاشار بیک‌زاده، مهتاب وجدانی، مریم کیا، البرز احمدخانی، دریا سادات رضوی‌زاده و غزل حسن‌زاده به عنوان بازیگر در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: سرانجام همه لحظات یکی هستند؛ بنابراین هم‌اکنون ابدیت است.

نمایش «پروانه و یوغ» تا چهارم تیرماه ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر میزبان مخاطبان است.

مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم و عکس «مادر» تمدید شد

مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» تا ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ تمدید شد.

بنا بر اعلام برگزارکنندگان، در پی استقبال فیلمسازان و عکاسان جوان و علاقه‌مندان فیلم کوتاه و با تصمیم شورای سیاست‌گذاریِ این جشنواره متشکل از مهدی مسعودشاهی، مریم جلالی، ابوالفضل همراه، مهدی یارمحمدی، حسین نظری، مریم پیرکاری، محسن الطافی و مینا مقرب صمدی، مهلت ثبت و ارسال آثار در سایت جشنواره ملی «مادر» تا ۲۵ مردادماه تمدید شد.

دبیرخانه این دوره از جشنواره که در دو بخش اصلی فیلم کوتاه و عکس برگزار می‌شود، بیش از ۲۰۰ فیلم کوتاه و حدود ۲۸۰ اثر عکاسی دریافت کرده است.

مفهوم مادر و مادری و نقش و جایگاه مادر در خانواده، زندگی شهری، سلامت روانی جامعه و سایر ابعاد زندگی (آموزش، بهداشت، معنویت)، مادر در اقوام ایرانی، مادران انتظار و … برخی از موضوعات جشنواره مادر است.

همچنین مسابقه پویش «مادر دوست‌داشتنی من به روایت فیلم» نیز از دیگر بخش‌های این رویداد فرهنگی است.

علاقه‌مندان برای مطالعه فراخوان و ثبت‌ اثر به سایت جشنواره به نشانی https://mother-festival.ir مراجعه کنند.

سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» به دبیری منصوره مصطفی‌زاده و با مشارکت اپلیکیشن روبیکا، معاونت امور فرهنگی و اجتماعی مترو تهران و موسسه تصویر شهر مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.