نمایش مشترک «من انار شدم» به کارگردانی شیوا مکی‌نیان در ایران و کشورهای اروپایی روی صحنه می‌رود. شاینا– شیوا مکی نیان، از بازیگران و کارگردانان تئاتر و سینما گفت: جمعی از هنرمندان ایرانی و آلمانی در این نمایش به ایفای نقش‌ می پردازند. وی که بیشترین تعداد اجراهای خارج از کشور را در میان بازیگران […]

 نمایش مشترک «من انار شدم» به کارگردانی شیوا مکی‌نیان در ایران و کشورهای اروپایی روی صحنه می‌رود.

شاینا– شیوا مکی نیان، از بازیگران و کارگردانان تئاتر و سینما گفت: جمعی از هنرمندان ایرانی و آلمانی در این نمایش به ایفای نقش‌ می پردازند.

وی که بیشترین تعداد اجراهای خارج از کشور را در میان بازیگران ایرانی در کارنامه دارد گفت: برنامه ریزی هایی برای اجرای این نمایش در کشورهای اروپایی انجام شده و پیش بینی ها بر این است که پس از اجرای این نمایش در ایران، در اوایل سال آینده اجرای این نمایش در کشورهای اروپایی آغاز شود.

عضو هیات داوران بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان تهران اظهار داشت: بزرگترین رسالت تئاتر این است که ذهنیت افراد را به چالش بکشد و مخاطب را به اندیشه و تفکر وا دارد. تئاتر می تواند ضمن ظهور ایدئولوژی های جدید، جهان بینی افراد را دچار تغییر کند.

این هنرمند که از آخرین اجرای نمایشی‌اش در اثری به کارگردانی هادی مرزبان و با نام «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد»، حدود یک سال می گذرد، در مورد علت کم کاری های اخیر خود گفت: علاقمند به اجرای نمایش هایی هستم که بتواند تاثیر عمیقی در شکل زیستی افراد ایجاد کند و حتی برای لحظه ای ذهن افراد را به فکر فرو ببرد که این جهان ثابت و باقی نیست و همه ما به این جهان آمدیم که روح مان به تکامل و رشد برسد.

برنده جایزه بهترین بازیگر زن در بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، کم توجهی به لایه های زیرین شخصیت های نمایشنامه و فقدان پرداخت صحیح به این مقوله را از معایب برخی آثار نمایشی اخیر عنوان کرد و گفت: شخصیت یک قصه دارای لایه های متعددی است ‌که چه بسا بهتر باشد بازیگر و کارگردان، آن را زیست و تجربه کرده باشد که از پس اجرای آن بربیاید.