موسسه فیلم فلسطین (PFI) از بیانیه دلجویانه جشنواره «ایدفا» از صنعت فیلم اسرائیل به شدت انتقاد کرد و اعلام کرد که فیلم‌هایش را از جشنواره بیرون می‌آورد. به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، بیانیه موسسه فیلم فلسطین اشاره به عذرخواهی جشنواره ایدفا از اسرائیلی ها در رابطه با شعاری است که معترضان در شب […]

موسسه فیلم فلسطین (PFI) از بیانیه دلجویانه جشنواره «ایدفا» از صنعت فیلم اسرائیل به شدت انتقاد کرد و اعلام کرد که فیلم‌هایش را از جشنواره بیرون می‌آورد.

به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، بیانیه موسسه فیلم فلسطین اشاره به عذرخواهی جشنواره ایدفا از اسرائیلی ها در رابطه با شعاری است که معترضان در شب افتتاحیه این رویداد سینمایی سر دادند.

چند معترض فلسطینی در جریان مراسم افتتاحیه «ایدفا» به روی صحنه آمدند و فریاد «از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» سر دادند. این شعار به فریاد تجمع اعتراضات طرفدار فلسطین در جریان جنگ تبدیل شده است، اقدامی که حتی با استقبال دبیر جشنواره «اوروا نیرابی» نیز رو به رو شد.

سپس شانزده چهره صنعت فیلم اسرائیل، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن ناراحتی خود را از عدم واکنش رسمی مدیر جشنواره به این اتفاق اعلام کردند و مسئولان رسمی ایدفا نیز طی بیانیه ای رسمی بابت حوادث شب افتتاحیه عذرخواهی کردند!

مؤسسه فیلم فلسطین (PFI) نیز در بیانه‌ای جشنواره مستند آمستردام (IDFA) را متهم کرد که «در برابر نسل کشی مداومی که اسرائیل علیه فلسطینیان در غزه مرتکب شده است، سکوت کرده در حالی که تاکنون بیش از ۱۱۰۰۰ نفر جان باختند، ۱ میلیون آواره و ۳۰۰۰ مفقود شدند.»

موسسه فیلم فلسطین همچنین توصیه کرده است که فیلمسازان فلسطینی فیلم‌های خود را از جشنواره خارج کنند و در بازار جشنواره نیز شرکت نکنند.

«بسمه الشریف» هنرمند و فیلمساز فلسطینی، چهار فیلم کوتاه خود را از جشنواره بیرون آورد با این حال «محمد جبالی» کارگردان فلسطینی فیلم خود «زندگی زیباست» را که در بخش مسابقه بین المللی نمایش داده می شود را تاکنون از جشنواره بیرون نکشیده است.