آرمین رحیمی‌نژاد، برگزیده دوره تهیه‌کنندگی کمیسیون فیلم بوسان، نخستین فیلم سینمایی خود را در بازار جشنواره بوسان، ارائه خواهد کرد. به گزارش شاینا، آرمین رحیمی‌نژاد برگزیده دوره تهیه‌کنندگی کمیسیون فیلم بوسان، نخستین فیلم سینمایی خود را به‌ عنوان تنها پروژه تولید ایران، در جشنواره بین‌المللی بوسان در ماه اکتبر (مهرماه)، به عنوان تهیه‌کننده برای جذب […]

آرمین رحیمی‌نژاد، برگزیده دوره تهیه‌کنندگی کمیسیون فیلم بوسان، نخستین فیلم سینمایی خود را در بازار جشنواره بوسان، ارائه خواهد کرد.

به گزارش شاینا، آرمین رحیمی‌نژاد برگزیده دوره تهیه‌کنندگی کمیسیون فیلم بوسان، نخستین فیلم سینمایی خود را به‌ عنوان تنها پروژه تولید ایران، در جشنواره بین‌المللی بوسان در ماه اکتبر (مهرماه)، به عنوان تهیه‌کننده برای جذب سرمایه خارجی به‌ منظور تولید مشترک بین‌المللی ارائه خواهد کرد.

رحیمی‌نژاد، نخستین فیلم سینمایی خود با نام «مراسم» را در بخش بازار محتوا و فیلم آسیایی ACFM (Asian Content and Film Market) ارائه خواهد کرد.

بازار محتوا و فیلم آسیایی جشنواره بوسان ACFM، بازاری است که در آن محتوای رسانه‌ای متنوع صنعت سینما، از فیلم‌ تا وب‌تون‌ها و پروژه‌های بسط داده شده مناسب فیلم بلند در آن معامله می‌شود. هر ساله بیش از ۲هزار نفر از حرفه‌ای‌های صنعت سینما از ۵۰ کشور در این بازار حضور دارند.

«مراسم»، تنها پروژه با عنوان تولید ایران در بازار جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان است. علاوه بر این حضور، رحیمی‌نژاد به‌ عنوان تهیه‌کننده ایرانی و فرد برگزیده اقامت هنری تهیه‌کنندگی فیلم بلند و فیلم بیزنس بوسان نیز معرفی شده است.

دوره بین‌المللی تهیه‌کنندگی و فیلم بیزنس، نخستین آکادمی بین‌المللی تجارت فیلم در آسیاست که به‌ منظور آموزش عوامل اصلی صنعت فیلم برای جهانی‌شدن، تأسیس شده است. از مهمترین اهداف تشکیل این دوره، می‌توان به ایجاد شبکه‌ای برای تولیدات مشترک بین‌المللی از طریق ارتباطات فعال و همبستگی میان فیلم‌سازان آسیایی اشاره کرد.

این دوره تحصیلی هفت ماهه، زیر نظر کمیسیون فیلم بوسان در این شهر برگزار می‌شود و بر مواردی مانند جذب سرمایه خارجی تولید فیلم بلند (Funds)، تولیدات مشترک بین‌المللی (Co-production)، فروش فیلم(Sales)، پخش فیلم (Distribution) و دیگر موارد مختص به تجارت فیلم، تمرکز خواهد کرد. هالیوود ریپورتر سال ۲۰۱۸ این رویداد را به‌ عنوان یکی از ۱۵ دوره بین‌المللی برتر صنعت فیلم دنیا معرفی کرده است.

آرمین رحیمی‌نژاد دانش‌آموخته کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی دانشگاه سوره و فارغ‌التحصیل دوره بلندمدت فیلمسازی انجمن سینمای جوانان است. در کارنامه او، تهیه‌کنندگی و کارگردانی فیلم کوتاه «سپیده‌دم» به چشم ‌می‌خورد. این فیلم کوتاه، موفق به کسب جوایز متعدد و حضور در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی شده است.