قسمت اول آشنایی با فیلم های جشنواره فیلم فجر به گزارش فاطمه عبدالمحمدی و ستاره کوشا خبرنگاران اختصاصی شاینا  داستان برخی فیلم های جشنواره ۴۲ فیلم فجر برای علاقمندان سینمای ایران منتشر می گردد. «شور عاشقی» فیلم تازه داریوش یاری است که روایتی مستقیم از واقعه عاشورا دارد و از معدود آثار تاریخی حاضر در […]

قسمت اول آشنایی با فیلم های جشنواره فیلم فجر به گزارش فاطمه عبدالمحمدی و ستاره کوشا خبرنگاران اختصاصی شاینا  داستان برخی فیلم های جشنواره ۴۲ فیلم فجر برای علاقمندان سینمای ایران منتشر می گردد.

«شور عاشقی»
فیلم تازه داریوش یاری است که روایتی مستقیم از واقعه عاشورا دارد و از معدود آثار تاریخی حاضر در ویترین جشنواره فجر محسوب می‌شود. این فیلم هم محصول مشترک بنیاد شهید و بنیاد فارابی است و مهدی زمین‌پرداز، پیام احمدی‌نیا، نادر فلاح، علیرضا استادی و سیامک صفری در آن ایفای نقش کرده‌اند.

«نوروز»
این فیلم در مورد نوروز، آیین و رسوم، افسانه‌ها و اساطیر نوروزی است. سهیل موفق کارگردان این اثر است .در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «نوروز در راه است، اما اهریمن در کمین است تا نوروز و بهار را از بین ببرد. عمو نوروز در مسیر کلبه ننه سرما و جستجوی حاجی فیروز دچار سانحه می‌شود و طوفانی بزرگ آغاز می‌شود …»

«تمساح خونی»
این اثر جواد عزتی یکی از کنجکاوی‌برانگیزترین فیلم‌های این دوره از فجر است.جواد که طبق برخی شنیده‌ها حال و هوایی نزدیک به کمدی هم دارد،

«صبحانه با زرافه‌ها»
دومین فیلم سروش صحت در مقام کارگردان محسوب می‌شود .براساس پوستر منتشر شده از این فیلم پژمان جمشیدی، بهرام رادان، هوتن شکیبا و هادی حجازی‌فر چهار بازیگر محوری فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» هستند که از همین امروز می‌توان آن را یکی از فیلم‌های سرخوش و حال‌خوب‌کن جشنواره چهل‌ودوم خواهد بود.

  • نویسنده : فاطمه عبدالمحمدی _ ستاره کوشا