مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری تم از عرضه یک میلیون کالای ایرانی با محتوای بومی ویژه صفر تا هجده سال در دوازده دسته کالایی در نخستین جشنواره ایرانی فرزند من خبر داد. به گزارش شاینا؛ نشست خبری نخستین جشنواره ایرانی فرزند من پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۹ مرداد با حضور مهدی یوسف‌وندی مدیرعامل خانه […]

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری تم از عرضه یک میلیون کالای ایرانی با محتوای بومی ویژه صفر تا هجده سال در دوازده دسته کالایی در نخستین جشنواره ایرانی فرزند من خبر داد.

به گزارش شاینا؛ نشست خبری نخستین جشنواره ایرانی فرزند من پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۹ مرداد با حضور مهدی یوسف‌وندی مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری تِم و دبیر جشنواره در خانه خلاق دکتر قریب برگزار شد.

یوسف‌وندی مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری تِم گفت: «فرزند من» جدیدترین ایده خانه خلاق تم است. رسالت اصلی ما تجاری‌سازی محتوای ایرانی است، ما در ایران هیچگاه مرچندایز یا همان چرخه فروش محصول را به صورت کامل برای کودکان نداشتیم. شناسایی این چرخه را یک رسالت می‌دانیم و سه سال است که خروجی‌هایی در این عرصه داشتیم. جدیدترین خروجی جشنواره فرزند من است.

وی افزود: تصمیم داریم تمام اکوسیستم محصولات و خدمات کودک و نوجوان را زیر یک سقف جمع کنیم. امسال یک میلیون کالای ایرانی با محتوای بومی مخصوص صفر تا هجده سال را در دوازده دسته کالایی جمع آوری کرده‌ایم. این نمایشگاه شامل نوشت افزار، اسباب بازی، کتاب و کوله و کالاهای آموزشی، اتاق کودک، مواد غذایی و ورزشی و بهداشتی و … است .۶۰۰ تولیدکننده در ۱۲ دسته کالایی و خدماتی مشغول به فعالیت هستند.

دبیر نخستین جشنواره ایرانی فرزند من گفت: جمع کردن این حجم از کالا در عرصه کودک و نوجوان همیشه برای ما آرزو بود، اما هزینه ارزان و رسیدن آن به دست خانواده‌ها خیلی مهم است. همه این کالاها بیست درصد و بخشی از آنها تا پنجاه درصد تخفیف دارد، چون اغلب تولیدکننده‌ها همکاری لازم را داشتند امیدوارم خانواده‌ها با مبالغ پایین محصولات مورد نیازشان را تأمین کنند.

وی افزود: هدف دیگر جشنواره، توجه به محتوای سالم برای کودکان است، در همین راستا از آبان ماه سال گذشته شروع به شناسایی محصولات و شرکت‌ها کردیم و الان محصولاتی در نمایشگاه عرضه می‌کنیم که محتوایی سالم و باکیفیت دارند، البته این‌ها همه محصولات نیست، چون فضایش را نداشتیم حدود ششصد برند را جمع کردیم.

یوسف‌وندی گفت: اتفاق خوب دیگر این است که برای مؤسسات خیریه که خدمات کودک و نوجوان می‌دهند این امکان فراهم شده تا جامعه هدف‌شان در مناطق محروم و کم برخوردار را تأمین کنند، تفاهمنامه‌هایی در این زمینه داشتیم تا خیریه‌ها بتوانند اقدام کنند. بهرحال در حال حاضر بخاطر تورم و حتی کمبود درآمد خانواده‌ها، تأمین کالای باکیفیت در عرصه کودک و نوجوان کم شده، اما رسالت اجتماعی و فرهنگی جشنواره فرهنگ من است که کمک به مردم داشته باشند.

وی افزود: جشنواره فرزند من از سی و یکم مرداد تا دهم شهریور ماه در مصلی امام خمینی (ع) برگزار می‌شود. ساعت بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ است. فضای نمایشگاه چیزی بالغ بر سه هزار متر مربع است و در این فضا سه هزار قفسه جانمایی شده که این محصولات را به ترتیب دسته کالایی قرار دادند تقریباً برای هر دسته کالایی، ۱۰ کارشناس در نمایشگاه هستند که اطلاعات کامل را به خانواده‌ها اطلاعات بدهند و نیت فروش هدفمند است.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری تم در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر اینکه برگزاری همزمان نمایشگاه سلام و فرزند من آیا خللی در برگزاری نمایشگاه فرزند من نمی‌کند، گفت: پیش‌بینی ما این است که تعداد مراجعه کنندگان نمایشگاه فرزند من بیشتر از نمایشگاه سلام باشد که همزمان برگزار می‌شود؛ همچنین ما در آینده هدفمان این است که نیمه دوم شهریور را به جشنواره اختصاص دهیم. امسال به دلایلی نتوانستیم در این تاریخ نمایشگاه را برگزار کنیم که همزمانی چند نمایشگاه با یکدیگر یکی از دلایل بود که ما ترجیح دادیم اگر قرار است همزمان با نمایشگاهی، فرزند من را برگزار کنیم، حداقل با نمایشگاه سلام باشد که البته توفیقی نصیب ما شده است.

وی افزود: ظرفیت واقعی تولید کنندگان واقعی کودک و نوجوان خیلی زیاد است و جمع کردن این سیستم کنار هم خیلی هم مهم است، سعی کردیم تا جایی که امکان دارد به شکل جمع و جور جشنواره را جلو ببریم، این خیلی مهم است که برگزاری این جشنواره و جزئیات آن به اطلاع گروه هدف ما برسد. ما در این دوره نیاز به حمایت دولتی هم داشتیم اما هنوز هیچ حمایت دولتی نگرفتیم. البته شاید من هم اگر مدیر دولتی بودم، حمایت نمی‌کردم اما واقعاً کیفیت برگزاری این دوره مهم است و اگر موفق شویم، سال بعد قطعاً نیاز به حمایت جدی داریم. امسال هم سنگی جلوی پایمان نبوده اما حمایتی هم نشدیم.

یوسف‌وندی گفت: در نمایشگاه فرزند من، نرم‌افزار دقیق مدیریت فروش را به کار می بریم تا آمار ساعتی و لحظه‌ای از وضعیت فروش را داشته باشیم و در نهایت بتوانیم در راستای نیازهای مخاطبان گام‌های مؤثری برداریم.

وی در پاسخ به پیشنهاد خبرنگار مهر مبنی بر برگزاری نشستی در آخرین روز از نمایشگاه فرزند من و بررسی دستاوردهای آن گفت: پیشنهاد خوبی است و حتماً در آخرین روز از نمایشگاه نشستی برگزار خواهیم کرد تا در آن نشست دستاوردها و آماری از روند فروش را برای اصحاب رسانه تبیین کنم.

دبیر نخستین جشنواره فرزند من درباره امکان جستجوی مردم گفت: امسال این امکان و از نظر نرم‌افزاری نتواسنته ایم فعال کنیم، چون حمایت کننده‌ای نداشته ایم. ما تا به امروز مشمول هیچ حمایت دولتی نشدیم علی رغم همه تلاش‌هایی که داشتیم. البته اگر خود من هم مدیر دولتی بودم از جشنواره‌ای که دوره اولش در حال برگزاری است، حمایت خاصلی نمی‌کردیم. اما به هرحال سعی کردیم چیزی که ضروری هست را فعلاً فراهم کنیم.

وی درباره عناصر و کالاهای ایرانی گفت: این بحث گسترده‌ای است؛ از سال قبل خیلی در این عرصه کار کردیم در بحث دانش علوم تربیتی سعی کردیم گروهی جمع کنیم که همه حوزه‌ها را بررسی کنند بدون پیش داوری نظریات و کتب جلو رفتیم. تا امروز برای محتوای متناسب با کودکان بیش از هزار شاخص استخراج کرده‌ایم. ما دنبال شاخص‌هایی هستیم که حتی خارج از ایران برای یک مادر دغدغه‌مند مناسب باشد.