تهیه کننده و کارگردان ساپو گفت: ساپو پرتماشاگرترین نمایش عمارت نوفل لوشاتو در سال جاری است، به رغم جهان بینی خاص و عمیق این نمایش، مخاطبان استقبال خوبی از ساپو داشتند و این امر دلگرم کننده است. به گزارش شاینا؛ محمد امین سعدی اظهار داشت: نمایش ساپو برای من یک ماراتن بزرگ بود، تماشاگر هرگاه […]

تهیه کننده و کارگردان ساپو گفت: ساپو پرتماشاگرترین نمایش عمارت نوفل لوشاتو در سال جاری است، به رغم جهان بینی خاص و عمیق این نمایش، مخاطبان استقبال خوبی از ساپو داشتند و این امر دلگرم کننده است.

به گزارش شاینا؛ محمد امین سعدی اظهار داشت: نمایش ساپو برای من یک ماراتن بزرگ بود، تماشاگر هرگاه در برخورد با فضاهایی غیر متعارف قرار می گیرد، بسیار غیر قابل پیشبینی است، چون لزوما و تحقیقا کسانی می توانند ما و این نمایش را بیشتر درک کنند که مطالعات بیشتری داشته و جهان بینی عمیق تری نسبت به مسائل پیرامون خود و مسائل فرا قصه ای و پیرنگ های بیرونی داشته باشند، اما ما پس از چند اجرا بازخورد بسیار جالبی از نمایش گرفتیم که همین مساله باعث شد نمایش خودش را تبلیغ کند و با استقبال تماشاچیان در عمارت نوفل لوشاتو روبرو شد.

وی افزود: ما در تلاش برای خلق فضاهایی ذهنی و تصویری از رنج نوع بشر از طریق ارائه شیوه اجرایی توام با ریتم بالا و همراهی نور وموسیقی در تکمیل این پروسه با حرکت عاقلانه در فضای بین مکاتب بودیم.

تهیه کننده و کارگردان ساپو توضیح داد: این نمایشنامه اقتباسی از متون کهن و متون جدید ادبیاتی، به صورت ترکیبی برای اجراست که شخصیت اصلی داستان همانند شخصیت اصلی در نمایش های اکسپرسیونیستی، روایتش را پیش می برد. مالون می میرد اثر بکت که خط اصلی این نمایش را می سازد، قصه رنج فردی است که برای نشان دادن سخت بودن روزگارش ، خود شروع به گفتن چند روایت می کند که از قضا هیچ کدام از این روایت ها پایانی ندارد.

سعدی تصریح کرد: به نوعی بکت بر علیه داستان هایش عمل و به ما اعلام می کند هیچ کدام از نوشته هایش پایانی ندارد، او ضد قصه عمل می کند.

وی با بیان اینکه گونه تصویری روایت برای بیان موضوع نمایش و عملگرایی با زبان حرکت توام با دیالوگ، انتخاب ما برای پیش برد این نمایش بود گفت: البته تا حدود زیادی بازخوردها، نقدها و نظرات تماشاچیان و اساتید به ما نشان داد که در انتخاب این شیوه اجرایی موفق عمل کردیم.

این کارگردان یادآور شد: زحمات داود نامور همکار و دوست قدیمی و مدیر مجموعه نوفل لوشاتو نقش بسزایی در این موفقیت داشت و این امر موجب شد ساپو برای اجرا با همکاری مدیریت مجموعه تئاتر شهر آقای طاهری راهی تالار سایه شود.

سعدی تاکید کرد: راه پر پیچ و خم تمرینات این نمایش که با نگارش متنش که به صورت کتابی با همین عنوان ( ساپو ) در انتشارات چلچله منتشر شده بیش از یکسال از ما را زمان گرفت. در ابتدای این راه علیرضا حسن پور به عنوان تهیه کننده و یک رفیق همدل، در تمامی این مسیر دشوار مرا یاری کرد و از هیچ کمکی دریغ نکرد، که لازم می‌دانم مراتب قدردانی ام را از او داشته باشم. من از همه عواملم، بازیگران، و تمام کسانی که در این راه سخت من را همراهی کردند کمال تشکر را دارم.

محمد امین سعدی پس از تجربه موفق خود در نمایش «خاندان چن چی» در تازه ترین اثر خود نمایش «ساپو»، به دغدغه های یک نویسنده که درگیر فضای سرمایه داری جامعه شده و به دنبال فاصله گرفتن از آن فضا می باشد، پرداخته است.

نویسنده و کارگردان: محمد امین سعدی، مجری طرح: داود نامور، تهیه‌کننده: علیرضا حسن پور، محمد امین سعدی ، بازیگران: علیرضا ‌حسن ‌پور، مهسا ‌الله ‌یاری، آرزو ‌حیدری، یاسمن ‌افروند، نادیا ‌آئین، ماهک ‌احمدی ‌پناه آهنگساز: بهزاد ‌بختیاری، طراح نور: فرشاد ‌نصیری، طراح صحنه: امین ‌سعدی، مشاور تبلیغات: سجاد ‌داغستانی طراح گریم: نیلوفر ‌مرسل ‌وند، گریم بانوان: مریم صادقی ساخت عروسک: صحرا ‌صدری، طراح لباس و آکسسوار: کیانا طالبی، طراح پوستر: سید نوید بی بی شهربانویی، عکاس: مریم رحمانی مشاور صحنه و دکور: امیر ‌پناهی ‌فر، مدیر رسانه: علی ‌کیهانی، روابط عمومی: ندا ‌کاوندی، ساخت تیزر و موشن: علیرضا قیدیان، آیدین ‌ایمانی، دستیار کارگردان: پویا ‌لک منشی صحنه: فاطمه ‌نعلبندیان گریم آقایان: عطا الله نجفی دستیار آهنگساز: هومان ‌سلیمانی ‌فرد، دستیار لباس: رژینا حمیدی نژاد دوخت لباس: ثریا امینی ساخت دکور: مهدی منوری، محمود ‌صادقی از عوامل این نمایش هستند.

این نمایش ساپو از روز دوشنبه شانزدهم مرداد جاری ۲۰:۱۵ دقیقه در تئاتر شهر سالن سایه به روی صحنه می رود.