مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ایرج تقی پور را از سینماگران خوش‌فکر، صاحب‌نظر و متخصص در عرصه تولید، آموزش و مدیریت فرهنگی توصیف کرد و گفت: سوابق همکاری او در بنیاد سینمایی فارابی و همچنین آثارش در عرصه فرهنگ و هنر، به یادگار خواهد ماند. به گزارش شاینا، مجید زین‌العابدین در پیامی درگذشت ایرج تقی‌پور از […]

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ایرج تقی پور را از سینماگران خوش‌فکر، صاحب‌نظر و متخصص در عرصه تولید، آموزش و مدیریت فرهنگی توصیف کرد و گفت: سوابق همکاری او در بنیاد سینمایی فارابی و همچنین آثارش در عرصه فرهنگ و هنر، به یادگار خواهد ماند.

به گزارش شاینا، مجید زین‌العابدین در پیامی درگذشت ایرج تقی‌پور از تهیه‌کنندگان و مدیران فرهنگی پیشکسوت سینمای ایران را تسلیت گفت و افزود: او از سینماگران خوش‌فکر، صاحب‌نظر و متخصص در عرصه تولید، آموزش و مدیریت فرهنگی بود، فقدان او را به به خانواده بزرگ سینمای ایران و خانواده نجیب ایشان و جامعه شریف سینمایی کشور تسلیت می‌گویم.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خاطرنشان کرد: علاوه بر تولیدات سینمایی و تلویزیونی، سوابق همکاری ارزشمند مرحوم تقی‌پور در بنیاد سینمایی فارابی و همچنین آثارش در عرصه فرهنگ و هنر، به یادگار خواهد ماند.

ایرج تقی‌پور تهیه‌کننده سینمای ایران که تهیه‌کنندگی فیلم‌های رقص در غبار و شهر زیبا و شهر زیبا به کارگردانی اصغر فرهادی را در کارنامه خود داشت، پس از یک دوره بیماری روز پنجشنبه -۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ – درگذشت.

مراسم تشییع پیکر اقامه نماز بر پیکر مرحوم تقی پور ساعت ۱۰ صبح روز شنبه – ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲- در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تهران برگزار می‌شود.

نگین، روز کارنامه، مواجهه و صندلی خالی از دیگر فیلم‌های کارنامه این تهیه‌کننده سینما بوده است.

  • نویسنده : رضا رستگار