دو نمایشگاه هنری با نمایش آثاری از هنرمندان ایرانی در دبی برگزار خواهد شد. به گزارش شاینا، دو نمایشگاه از هنرمندان ایرانی در دبی برگزار خواهد شد. نخستین نمایشگاه را مرکز هنرهای جمیل از نهادهای هنری معتبر خاورمیانه در شعبه دبی میزبانی کرده است. این نمایش که نگار عظیمی و سهراب محبی کیوریتوری آن را […]

دو نمایشگاه هنری با نمایش آثاری از هنرمندان ایرانی در دبی برگزار خواهد شد.

به گزارش شاینا، دو نمایشگاه از هنرمندان ایرانی در دبی برگزار خواهد شد. نخستین نمایشگاه را مرکز هنرهای جمیل از نهادهای هنری معتبر خاورمیانه در شعبه دبی میزبانی کرده است. این نمایش که نگار عظیمی و سهراب محبی کیوریتوری آن را بر عهده دارند از میان آثار کلکسیون شخصی فریدون آو به نمایش درآمده است و آثار ۳۶ هنرمند ایرانی و یک یونانی در آن ارائه خواهد شد. این نمایشگاه به مدت هفت ماه تا چهارم فروردین ۱۴۰۳، ۲۳ مارس ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه هفتم مهر، ۲۹ سپتامبر با حضور مدعوین افتتاح و از روز دوم نمایشگاه، عموم علاقه‌مندان هنرهای تجسمی می‌توانند از این رویداد بازدید کنند.

دو کیوریتور این نمایشگاه گزیده‌ای از مجموعه لعل، که شماری از آثار هنری چهار نسل تجسمی ایران در آن نگهداری می‌شود را برای ارائه در پنجاه و هشتمین دوره اینترنشنال کارنگی پتسبورگ نیز انتخاب کرده‌اند.

در نمایشگاه دیگر اما گزیده‌ای از آثار هنری نقاشی، کلاژ و مجسمه اثر فریدون آو به نمایش گذاشته خواهد شد. کیوریتوری این نمایشگاه را نیز خودش به عهده دارد و در این نمایشگاه آثار خلق شده چهار دهه اخیر خود را به نمایش گذاشته است. گالری دستان برگزارکننده این نمایشگاه در گالری IVDE در السرکال اونیو دبی است. این نمایشگاه هشتم مهرماه، ۳۰ سپتامبر افتتاح شده و تا پایان اکتبر دایر خواهد بود.

آثار این هنرمند در موزه‌های دنیا چون موزه‌ بریتانیا (لندن)، موزه‌ متروپولیتن (نیویورک)، موزه‌ هنر لس‌آنجلس، مرکز ژرژ پمپیدو (پاریس)، بنیاد سای تومبلی و موزه‌ هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شود.