مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه راه‌اندازی مجدد و از سرگیری فعالیت‌های موزه آبادان گفت: کار محوطه‌سازی و تجهیز موزه تا پایان ماه جاری آغاز خواهد شد. به ‌گزارش شاینا، محمدحسین ارسطوزاده در بازدید از موزه آبادان که به همراه سیدمحمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای […]

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه راه‌اندازی مجدد و از سرگیری فعالیت‌های موزه آبادان گفت: کار محوطه‌سازی و تجهیز موزه تا پایان ماه جاری آغاز خواهد شد.

به ‌گزارش شاینا، محمدحسین ارسطوزاده در بازدید از موزه آبادان که به همراه سیدمحمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و غلامرضا سلمان‌پور سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان انجام شد، اظهار کرد: باتوجه به پیگیری‌های نماینده مردم آبادان و تأکید بر راه‌اندازی مجدد موزه آبادان و در راستای مشاهده وضع موجود، بررسی زیرساخت‌های موردنیاز، چگونگی ادامه روند اجرایی و تکمیل و ارتقاء سطح کیفی، از این موزه بازدید به عمل آمد و درخصوص موضوعات یادشده هم‌اندیشی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: از جمله موارد تأکیدشده در این بازدید می‌توان به لزوم پیگیری تأسیس رده حفاظتی، همکاری و پیگیری برای تأمین اعتبار به‌منظور تکمیل اقدامات استانداردسازی بنا، محوطه‌سازی و تجهیز موزه، ارتقاء سطح ایمنی موزه، به‌روزرسانی سیستم ایمنی و دوربین‌های مداربسته و ایجاد اتاق مانیتورینگ اشاره کرد.

او در ادامه این بازدید ضمن تشریح اقدامات انجام‌شده گفت: باتوجه به روند آماده‌سازی ساختمان فعلی و اقدامات مرمتی بنا که درمراحل پایانی به سر می‌برد، کار محوطه‌سازی و تجهیز این ساختمان تا پایان ماه جاری آغاز خواهد شد که در این راستا نیازمند همکاری همه مسئولان نظامی ـ انتظامی (فراجا) هستیم.

ارسطوزاده با اشاره به این‌که طرح معماری و محتوایی موزه با رویکرد موزه شهر آبادان تهیه شده است افزود: با اجرایی شدن این طرح، بازدیدکنندگان می‌توانند شاهد شکل‌گیری و سیر تحول شهر کنونی آبادان باشند؛ کمااینکه آشنایی با مشاهیر و بزرگان آبادان یکی از اهداف این طرح است که در یکی از تالارهای موزه به‌زودی شاهد بازگشایی آن خواهیم بود.

او گفت: لزوم استانداردسازی موزه‌ها، بالابردن سطح کیفی و اجرای طرح محتوایی با رعایت ضوابط به‌روز موزه‌ها، از اهداف این طرح است که پس از طی مراحل یادشده و تکمیل و تجهیز، با تأمین اعتبار در سال مالی ۱۴۰۲ امکان‌پذیر خواهد بود.