علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر در سومین فصل هنری متوالی به عنوان رهبر دایم میهمان اُپرای مارینسکی در سنت پترزبورگ روسیه حضور خواهد داشت. به گزارش شاینا، علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ایرانی در فصل هنری ۲۰۲۳-۲۰۲۲ میلادی توسط والری گرگیف مدیرکل مجموعه اُپرای مارینسکی برای ۲ برنامه مختلف با آثاری از […]

علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر در سومین فصل هنری متوالی به عنوان رهبر دایم میهمان اُپرای مارینسکی در سنت پترزبورگ روسیه حضور خواهد داشت.

به گزارش شاینا، علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ایرانی در فصل هنری ۲۰۲۳-۲۰۲۲ میلادی توسط والری گرگیف مدیرکل مجموعه اُپرای مارینسکی برای ۲ برنامه مختلف با آثاری از آهنگسازان مشهور روسی همچون پیوتر ایلیچ چایکوفسکی، نیکلای آندره‌یِویچ ریمْسکی‌کورساکُف و دمیتری دمیتری‌یویچ شوستاکُویچ دعوت شد. بعد از این کنسرت‌ها به پیشنهاد نوازندگان ارکستر سمفونیک اُپرای مارینسکی و موافقت والری گرگیف بلافاصله سمت رهبری دایم میهمان مارینسکی به علی رهبری واگذار شد.

علی رهبری در این فصل هنری با پروژه موسیقی شرق و غرب با ۱۲ برنامه مختلف در کنار آهنگسازان مشهور روسی و غربی، آثاری از آهنگسازان کشورهای ارمنستان، ترکیه، تاجیکستان، آذربایجان و موسیقی فلامنکو را نیز روی صحنه برد.

همچنین در این فصل هنری، «چنین گفت زرتشت» اثر علی رهبری با مدت زمان حدود ۷۰ دقیقه با خوانندگی رضا فکری اجرا شد. در پایان این فصل هنری، والری گرگیف در برنامه‌ تلویزیونی به صورت ویژه از علی رهبری قدردانی و تجلیل کرد.

علی رهبری روز جمعه (پنجم آبان ماه) با آثاری از دورژاک و چایکوفسکی سومین فصل هنری متوالی خود را در اُپرای مارینسکی آغاز خواهد کرد.

مجموعه اُپرای مارینسکی سنت پترزبورگ با داشتن بیش از ۴۰۰ نوازنده، ۲۵۰ خواننده گروه کُر، سه تالار بزرگ اُپرا و چندین سالن کنسرت مختلف به عنوان بزرگترین مجموعه موسیقایی جهان به شمار می‌آید و در این مجموعه، آهنگسازانی همچون کورساکُف، چایکوفسکی، سرگئی واسیلیویچ راخمانینف، شوستاکُویچ و صدها آهنگساز بنام جهان آثار خودر را به روی صحنه بردند.